CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, August 18, 2008

ISSUES

1.When you make a transaction,many companies use computer and laformation system to yather data about you such as your name,adress,telephone number,baying habits and credit history.They then sell this information to other companies without your permission and without giving you the chance to verify the information,what potential problem can you see in this?Explain your answer.

Pada pendapat saya,perkara ini amat serius dan tidak harus dipandang ringan Oleh itu,perkara pertama yang akan saya lakukan ialah melaporkan perkara ini kepada pihak berkuasa.Sementara menunggu keputusan daripada pihak berkuasa saya dengan serta merta akan menghantar surat saman kepada syarikat terbabit.Hal ini kerana mereka tidak meminta kebenaran kepada syarikat saya sebelum menjual dan menyebarkan maklumat tersebut kepada syarikat saya sebelum mendapat persetujuan dan rundingan daripada syarikat saya.Syarikat terbabit tidak sepatutnya mengambil kesempatan semata-mata untuk kepentingan dan keuntungan syarikat mereka.Sepatunya mereka harus mengambil langkah yang lebih bijak iaitu dengan cara berbincang dan berunding dengan syarikat kami terlebih dahulu sebelum membuat keputusan.Sekiranya perkara ini berterusan syarikat saya terpaksa menanggung kerugian kerana perbuatan pihak tidak bertanggungjawab ini.Oleh itu,untuk langkah keselamat kami akan menggunakan kata laluan dan memasang cctv untuk mengelakkan perkara ini daripada berterusan.

2.Think about your chosen profession.How might computer and software enhance your producktivity?Describe several ways in which you see software changing of affecting your profession.

Saya memilih profesion arkitek.Sebagai contoh,dengan menggunakan perisian saya dapat melukis pelan dengan menggunakan komputer.Apabila saya menggunakan komputer sudak tentu saya juga akan menggunakan software.Oleh itu melalui software saya dapat melukis pelan dengan lebih baik dan dapat menghasilkan pelan yang bermutu.Disamping itu,kita dapat menjimatkan masa dan kos berbanding dengan hasil tangan kita sendiri yang biasanya akan menghasilkan mutu kerja yang kurang memuaskan dan lambat.Manakala software ini boleh menukar profesion seseorang dengan cara mencari maklumat yang terdapat dalam software..


0 comments: